Lisa Andersson

På resande fot igen.

Kategori: Om en dag

 
Gissa vad jag gör! Åker tåg kanske? Ja, såklart jag sitter nedsjunken i en stol och funderar över saker man kan fördriva tiden med. Egentligen har jag sysselsättning i påsen bredvid så att det räcker och blir över, men bara tanken på plugg ger mig ont i magen. Återigen har jag slagits av, lagom många dagar innan tentorna, hur extremt mycket det är jag ska lära mig på kort tid. Det ger mig gåshud här och nu. Varenda tenta-p håller jag på såhär, panikar loss okontrollerat och gör till slut ingenting. Fast efter ett tag brukar autopiloten hoppa på och jag blir en maskin som bara gör. Jag väntar på att det ska hända snart. Men den stora, och tråkiga anledningen till att jag inte lämnat något spår här är för att jag haft mycket att göra, på riktigt. 
 
Tågresan idag bär mot Sundsvall, och tre tävlingar, plus hälsa på min syster med familj. Det är nog egentligen den största anledningen till att jag åker så långt, men tävla ska såklart också bli grymt kul. Apropå tävla så hade jag rätt i att förra helgen skulle bli jobbig. Jag var helt slut efter 4,3 km på lördagen men gjorde ett nästan perfekt lopp, de andra bommade vilket gav mig en bra placering och vips så hade jag fått en plats i elit 1 på söndagen. Herregud. Söndagens lopp var 92 minuter pina, jag och benen var ovänner från start. Men någonstans där i skogen när jag gick och gick bestämde jag mig för att varje meter jävlighet gör mig lite bättre. Jag håller nu tummarna för att benen är med mig den här helgen! 
 
 
Kommentera inlägget här: