Lisa Andersson

Hur tänker dem?

Kategori: Om en dag

 
Det finns dem som gör allt för att dra ner andra människor till den låga nivå de själva befinner sig på. Vissa mer omedvetna om det än andra. Jag vet inte hur de tänker, om de har dåliga dagar varje dag eller om de bara är jävligt bittra rakt igenom. Jag har också dagar då jag hatar allt och vill skjuta varenda en som tycker att livet är det mest fantastiska som finns. Men jag gör mitt bästa för att andra inte ska få lida av mitt skithumör. Ibland misslyckas jag. Men vissa personer suger just på den punkten. De varken förstår, vill inse eller ber om ursäkt. De bara tar för givet att rätten att bete sig som arslen är deras. Ansvaret har de stoppat upp någonstans och glömt att leta reda på, för det lyser med sin frånvaro.
 
Att inte påverkas av såna är en konst i sig. En konst jag övar på att behärska. Arslen är inga jag värderar högt.
 
 
Kommentera inlägget här: