Lisa Andersson

Sista rycket.

Kategori:


Igår var det verkligen sista rycket. Pluggade flervarren in i det sista och cyklade och skrev tentan. Jag kan ju säga en sak, mitt huvud har aldrig varit sådär utmattat efter en tenta som det var igår. Jag höll knappt på att hitta ut när jag till slut packade ihop och befriat gav alla papper till tentavakten. Uppgifterna var långa och tunga och jag hann göra fel både en och två gånger på varje, så det hela tog lite tid.
När jag sen igår kväll kollade på lösningsförslagen blev jag sjukt stolt och samtidigt lite sur, jag hade i princip tänkt rätt på alla uppgifter, men jag hade inte slutfört dem helt eftersom att det kändes osannolikt att jag faktiskt fattade. Så hade jag bara vågat lite hade jag tusan kunnat få en femma. Nu får vi se om examinatorn gillar mina halvfärdiga svar.

Så nu har jag alltså ganska många dagars ledighet, och den ska inledas på bästa sätt med att besöka Emma, Robbin, Lukas och den nya lillkillen. Det har jag längtat till hela veckan!

Kommentera inlägget här: