Lisa Andersson

Nu är det hög tid att bli frisk.

Kategori: Om en dag

 
Har nu avklarat en hel del krämpor de senaste veckorna. Det har varit förkylningar, nässelutslag, en ond skitfot och så nu en fet ögoninflammation. Har nu tre nätter i rad fått kräla upp och leta mig till toan för att stå och skölja de där förbannade ögonen, för att ens kunna öppna dem. Och sedan, när man till slut avlägsnat all skit, då inser man att de är så svullna så det ändå inte går att öppna dem. Om jag någon gång kommer bli frisk på riktigt återstår att se.
 
Jag är ganska så dålig på att se positivt på saker, speciellt när det handlar om sådant jag håller varmt om hjärtat. Jag behöver röra på mig för att må bra, och nu verkar allt bara cirkulera runt i en ond cirkel. Jag vet inte hur jag ska börja, sluta eller om jag ens ska våga hoppas. Annars har alltid hoppfullheten gjort att jag tagit mig framåt, rent logiskt så borde det någon gång bli bättre. Jag testar allt som sägs kunna funka för foten, hoppas i några dagar att det här är lösningen på allt, för att sen bli väldigt besviken igen.
 
Igår hade jag en riktigt bra dag. Det var skönt att få slippa skolan för en dag och göra lite annat. Jag och Emma traskade runt på Ikea och båda shoppade en del, som vanligt köpte jag ungefär allt som var billigt och verkade skoj. Men jag är mycket nöjd med mina köp, bland annat en fin bokhylla som jag även skruvade ihop utan större problem. Hade även spanat in en miniblender att göra smoothies i, hundra riksdaler fattigare och jag älskar den redan. En annan trevlig sak som fick följa med hem var ett kit med fröer, så igår sådde jag lite kryddor och jag hoppas på stordåd i dessa små burkar.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: