Lisa Andersson

Ytterligare ett aj.

Kategori: Om en dag

 
Jag är helt utmattad i min rygg. Har jag gjort något extra jobbigt idag? Svar nej. Däremot har jag fått ryggen knäckt för första gången hos en sjukgymnast. Det lät mer än det kändes, och jag låg där på britsen och hoppades att det här var dunderkuren för min höft som spökat sen i söndags. Jag hade tydligen några låsningar som inte var särskilt komplicerade, men risken att de kom tillbaka var stor. Nu har det alltså gått några timmar sen detta knäckande och det känns som att jag burit runt på ett ton sten, alternativt sprungit/krupit aslångt. Jag är helt slut.
 
Eftersom höften har gjort ont blev det inget LIU-lopp ikväll, istället agerade jag vägvisare och hejade på alla trötta löpare. Det var både skönt och jobbigt att stå bredvid, men säkerligen nyttigt för mig att öva på sånt. Jag försöker verkligen tänka positivt kring allt men kan inte släppa det faktum att sjukdomar och skador bara avlöser varandra. Är det något allvarligt fel på mig, eller har oturen helt enkelt valt mig? Det är frågan. Nu ska jag äta middag, innan ryggen och ögonlocken ger upp helt. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: