Lisa Andersson

Om alla säger nej, ska jag säga ja.

Kategori:


Jullov. Ledigt. Frihet. Kalla det vad som helst. Helvetesveckan är över. Varje tenta-p tänker jag att just det här tenta-p var det värsta nånsin. Men den här veckan var tung, tre tentor på fem dagar varav två var såna som vänder hjärnan ut och in totalt. Efter ett visst antal timmar i den där tentasalen har man glömt sitt eget namn och blir smått apatisk.
Resultatet av veckan är väldigt oklart, jag är inte säker på nån av tentorna. Jag kan klara alla, eller ingen. Men jag gav det ändå en ärlig chans, och viktigast av allt, man dör inte av en omtenta.

Jag är både extremt lycklig och väldigt bedrövad nu. Skönt att få lämna skolan i några dagar, och tanken var väl att äta gott, fira jul, träna massa och må bra hemma nu. Men träna får jag nog skita i, min fot har gett upp och motarbetar mig. Jag hatar skador, och jag hatar att inte veta vad jag ska göra åt det. Jag vet inte hur länge sen det var jag kunde träna och framförallt springa precis som jag ville.

Äh, nu ska jag fokusera på bra saker! Som att jag det närmaste ska äta julmat tills jag kräks och vara med min familj. Det är fint.

Gårdagen spenderades med att fira mitt jullov och då såg jag till att baka lussebullar, som jag längtat! Sjukt goda blev de också.

Kommentera inlägget här: