Lisa Andersson

8 december.

Kategori: Om en dag

 
Tjoho! Det är standard att det går nån månad mellan varje inlägg. Men allt tuffar på, veckorna bara rusar iväg. Höll på att skriva att jag lever ett ganska händelselöst liv, men insåg att det nog inte är sant. Jag flänger runt en hel del och försöker trycka in så mycket det går på dagarna.
 
Träningen har gått bra senaste månaderna, jag vet inte riktigt när jag "körde igång" på riktigt men jag satte upp lite olika mål och sen dess har motivationen och disciplinen vart med mig. Jag har även börjat planera en vecka i taget och försökt mig på att strukturera upp det lite mer än tidigare. Men det där med en lång träningsplanering har jag skippat. Fy så tråkigt, funkar inte på en rastlös en som jag. Det är häftigt att känna när det stämmer, när man känner att man väljer rätt, gör rätt. Det är som att jag varje dag får en ny insikt. 
 
Det har blivit flera roliga pass. Två Night Extreme har jag hunnit med, och på båda har jag orienterat sådär som jag vill göra. Offensivt. Pang på bara. Måste bli betydligt modigare på natten, men det ska tränas upp. Jag har börjat sikta in mig på natt-SM nästa år. Då ska jag orientera riktigt jäkla bra, och våga!
 
I helgen hade vi träningshelg hemma i Ärla, eller snarare en träningsdag. Det blev ett ordentligt långpass där vi blev utskjutsade och först sprang en bana i underbar terräng, för att sedan på två andra kartor börja vägen hem mot Ärla. 2,40 tog det och kropppen kändes stark, förutom en hungrig mage, trots att jag nog stoppade i mig mest energi av alla oss... Det var kul att vi tjejer höll ihop, och jag såg till att njuta av skogen. Tillbringade nämligen fredagskvällen på en crosstrainer, vilket gör att man bygger upp ett bra pannben men dessutom uppskattar skogspassen extremt mycket. Fan, jag är verkligen en riktig skogsnörd. 
 
Nu är det hög tid att börja med det där plugget jag skjutit upp. Men nästa inlägg ska inte dröja en månad. 
 
Trött gäng efter långpass. Nästa år är vi starka. 
 
Jag har fått igång rullskidåkandet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: