Lisa Andersson

Långa dagar.

Kategori:


Dagarna känns långa då man gör i princip en sak, pluggar. Samtidigt känns dem alldeles för korta och tiden springer iväg innan man fått in allt viktigt i skallen. Tenta-p är i vilket fall i full gång med mycket tid i skolan, enorma mängder kaffe och obligatoriskt klägg varje dag.

Jag befinner mig i skolan och inväntar att jag ska känna mig klar så jag kan åka och träna. Hade sällskap tidigare men de har lämnat mig, så det är bara jag och fruktsalladen nu. Har totalfastnat för frukt och vaniljkesella, fast måste kanske motvilligt inse att jag äter en efterrätt som mellanmål...

Igår sprang jag en mindre löptävling och jag hade som vanligt ont i magen innan. Det är terränglöpning och nattorientering som framkallar dessa känslor av panik, fast när jag väl får starta brukar allt släppa och jag inser varje gång att det faktiskt är kul. Jag är nöjd med loppet, och att jag disponerade mina krafter bra, det var trots allt mer än ett år sen jag sprang en ren löptävling. Fick nog lite mersmak, för jag känner mig sugen på att springa mer sånt. Det är peppande att ha tider man kan kapa på, och slita hårdare för att nå.

 

 
 
 
 
 

 

 

Kommentera inlägget här: