Lisa Andersson

Hej värmen.

Kategori:


Vädret har chockat mig och min kropp. Ordentligt. Att jag är rödhårig och blir bränd på två röda är en sak, men att jag mer eller mindre är allergisk mot solen, det var nytt. Jag tror helt seriöst att vi inte tål varann, med tanke på hur kort tid jag kan vistas ute innan jag blir helt slutkörd. Det är nog därför jag gillar våren mer, och inte sommaren. Problemet är ju att det verkar ha blivit sommar direkt. Kände till och med lukten av blöt asfalt idag, det brukar bara hända i juli! Och idag har det varit riktigt ont-i-huvudet-väder, det vill säga kvavt och svettigt. Ska bli spännande och se hur jag reagerar när det blir betydligt varmare, eller om jag skulle åka på solsemester...

Sitter i vilket fall på ett tåg nu, som vanligt tänkte jag säga eftersom det nästan bara är då jag tar mig tid att skriva. Jag ska åka hemåt och ha en ledig dag innan tävlingarna i Örebro. Tävlingar som jag tror blir grymt jobbiga, hade gärna haft en bättre uppladdning senaste veckorna, men läget är ju som det är. Men framförallt ska jag tänka på mitt lopp i lördags, då gav jag allt och orienterade nästintill perfekt. Härlig känsla! Rätt skönt att kunna säga att man var nöjd efteråt.



Kommentera inlägget här: