Lisa Andersson

4 augusti.

Kategori: Om en dag


Har vandrat ut och hittat en parkbänk i skuggan och slagit mig ner, lyssnar på gamla sommarprat och försöker ignorera att jag är kissnödig.
Det är söndag och den här veckan gick vansinnigt fort. Jag tog mig igenom sex nätter, varav den sista var hemsk. Fulla människor och en vidrig förkylning var inte kul. Hela veckan har jag känt mig konstig och igår kom dippen, tappade rösten och hade ont i allt man kan liknas vid halsen. Jag hade tänkt njuta av mitt enda helt lediga dygn, men det gick sådär. Jag kämpade mig verkligen igenom kvällen med blandade känslor av glädje och smärta.
Nu har jag fyra dagar kvar, och jag måste bli friskare till i natt annars har jag ett helvete att vänta. Försöker ta det så lugnt man bara kan, men det är svårt. Den här söndagen har varit ganska kass hittills. Mycket tankar hit och dit.

Jag hade ju en idé om att skriva hur o-ringen var. Den orkar jag inte fullborda helt. Men den veckan var väldigt fin, och kämpig också. Jag var orolig för mycket innan men hade lovat mig själv att ta en dag i taget. Jag är jättenöjd med att ha kunnat slutföra hela tävlingen, ha gjort fyra helt okej lopp varav sista etappen var perfekt. Ren lycka i målet. Jag tyckte verkligen att orientering var kul den veckan. Motivationen till att ge lite mer, vilja bli bättre kom tillbaka. Speciellt orienteringsmässigt. Man har så mycket att hämta där.

Kommentera inlägget här: