Lisa Andersson

Smålands.

Kategori: Om en dag

 
I helgen visade Sverige lite av sin fina sida. Solen sken och det var vitt lite här och var. Jag har sprungit en massa orientering, duschat ute i ett visst antal minusgrader och sovit på ett klassrumsgolv sen igår. 
 
Smålandskavlen var det kallaste jag genomlevt på ett tag, men det var också en väldigt kul helg. Trots två ej perfekta lopp och minimalt med sömn. Jag tror att jag fick tillbaka lite av den där härliga känslan orientering brukar ge mig. Jag sprang nattsträckan igår kväll, och inledde knackigt. Jag var alldeles för nervös och mörkrädd, men sen skärpte jag till mig och spikade varenda kontroll till mål. Idag fick jag hoppa in i ett herrlag, och trots tår som i starten mer liknade is var det bland det roligaste jag gjort på länge. Jag såg kanske tre löpare och bakom mig var det inte många, men det var riktigt härligt idag. Både tröttheten och orienteringen. Jag saknar verkligen skogen ibland.
 
Bilden visar hur fantastiskt vackert det var i morse, kallt som satan men fint.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: