Lisa Andersson

Åt fel håll.

Kategori: Om en dag


Tjo. Bacillerna är kvar och har blivit flera. Har ont på ungefär alla ställen man kan ha när man är förkyld. Imorgon tänker jag ringa vårdcentralen för tredje gången och fråga om det är meningen att man ska må såhär. Deras lösning på det hela har hittills varit att knapra Alvedon. Gillar inte riktigt det tänket. Helgen har varit den lugnaste i hela mitt liv tror jag. Känns som om jag suttit i karantän. Men en hel del plugg har jag lyckats få gjort. Och suttit i soffan. Kroppjäkeln orkar inte mer när huvudet dunkar och febern leker rövare. Egentligen vet jag inte om jag har feber då jag inte är ägare till nån termometer, men jag har dragit slutsatsen feber efter att ena stunden svettats som en gris och slita av sig kläderna till att i nästa sekund ha på mig tre strumpor för att det är kallt.

Dagens feta plus är i vilket fall kaffet och muffinsen jag nu avnjuter. För första gången lyckades jag få chokladmuffins riktigt kladdiga. Inte så mycket sämre blev det när man proppade de fulla med vit choklad heller. Mums.

Kommentera inlägget här: