Lisa Andersson

Pjuh.

Kategori: Om träning & tävling


Sitter hemma kl 12 en vardag. Så skönt, och så ovanligt. Men ni kan vara lugna, om en timma ska jag tillbaka till skolan och spendera hela eftermiddagen med envariabeln. Önskar jag kunde skriva att det också var skönt.

Tog mig igenom ett vidrigt träningspass idag. Hamnade helt klart på topp tre över skjut-mig-nu-träningar. Det var inte långt eller särskilt kallt som man kan tro, det var bara fullkomligt hjärndödande och sjukt mjölksyraframkallande. Sjuminutersintervaller på ett löpband med max lutning, och lagom hög fart för att du ska bli sugen att gråta en skvätt efter en minut. Nu jävlar hoppas jag att det ger något också, ska bara genomföra det några gånger till..
Ett lite trevligare träningspass hade jag i tisdags. Nattorientering. Kände mig hög hela banan och var enbart lycklig över att få springa ordentligt igen. Bli sådär snuskigt trött av att springa har jag saknat ordentligt. Sen slutade kanske inte kvällen på bästa sätt när jag fick för mig att jag snart var i mål och läste till fel kontroll. Bra Lisa!



Kommentera inlägget här: