Lisa Andersson

Femte.

Kategori: Om en dag

 
Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men hela kroppen säger att något inte stämmer. Jag får ingenting gjort och drar mig undan. Det känns tungt och jag önskar att man kunde skita i allting utan att det gav såna jobbiga konsekvenser. Men så fungerar det inte. Det kanske bara är att acceptera att det är en väldigt dålig dag idag. Man kan ljuga länge för sig själv, och gå framåt tack vare de korta men bra stunderna. Sen kommer allt ikapp en och då stannar man.
 
Det har snöat i många timmar nu och det var en väldigt svordomsfylld hemfärd från skolan tidigare idag. Jag tänker dock inte ägna ett helt inlägg åt snön, men ber om att cykelbanorna gärna får vara plogade imorgon. Alla människor äger inte en fet bil, eller har obegränsat med tid att färda sig en sträcka på en kilometer.
 
Igår kväll sprang jag nattcup, och den här gången hade jag lite flyt på slutet. Det var riktigt kul att springa i "riktig" skog igen och få ett ordentligt pass.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: